top of page
חיפוש
תמונת הסופר/תReut Sapir

הדמיות או לא להיות

לאחר שהעלתי על תוכנית את תכנון הבית אני תמיד בוחנת את התוכניות שלי בהדמיה.

להדמיות תלת מימדיות יש השפעה רבה על התכנון, והרבה פעמים הן מאירות את עיניי לשינויים שחייבים להיעשות בתכנון.

ישנן כמה סוגי הדמיות שמשמשות אותי:

  1. הדמיה תכנונית: זוהי ההדמיה היעילה ביותר עבור תכנון הבית. בשבילי זהו ממש כלי עבודה והוא חופף לשרטוטים מקצועיים. בהדמיה תכנונית אני מקימה לתחייה את כל שכבות התכנון הקיימות. את ההדמיה מתחילים בבנית הקירות והקמת כל החדרים בחללים השונים. לאחר מכן, פותחים בקירות את כל הפתחים הקיימים : דלתות, חלונות, נישות וכו׳. בשלב השני נוסיף תקרות ואת כל עבודות הגבס למניהן כגון: הנמכות, נישות והקמת קירות חדשים. בשלב השלישי נוסיף את ״הרהיטים הכבדים״ כגון מטבח, ארונות קיר, ספריות וכו׳. בשלב הרביעי שותלים ״רהיטים קלים״ כגון ספות, מיטות, פינות אוכל, כיסאות וכו׳. ההדמיה הזאת עדיין לא עוסקת בסטיילינג, חומרים, תאורה או צבע, אלא זו הדמיה שמעבירה בצורה הטובה ביותר את הפרופורציות של החללים. בהדמיה כזו אני אוהבת לדמות בעזרת מצלמות הליכה בחלל בין הרהיטים השונים כדי לבחון את המרחקים והמעברים. דבר חשוב נוסף שאני עושה בהדמיה הוא ״לשבת״ בעזרת המצלמות במקומות הייעודים ולהתבונן בשדה הראייה הנפרש בפני. אני לא יכולה לציין כמה פעמים התכנון שלי השתנה בזכות הדמיה תכנונית. גם הפעם, כשהתהלכנו בין המעברים בהדמיה, נפלה ההבנה שאנחנו צריכים לקצר את אורך האי במטבח, וזאת למרות שבתוכנית היה נדמה שנוכל למקסם את שטח החלל. התכנית הראשונית היתה לבנות אי עם 6 מקומות ישיבה באורך 3.20 מטרים, אך בפועל זה ״חנק״ את המטבח והסלון וצמצם את מרחב היציאה היחידה למרפסת. בסופו של דבר, בזכות ההדמיה הורדנו את אורך האי לאורך 2.60 מטרים והרווחנו חלל יותר פתוח.

2. הדמיה עיצובית: בהדמיה העיצובית אני נעזרת על מנת לקבל החלטות בנוגע לעיצוב החלל. בעזרת התוכנה, אני שותלת בחלל מרקמים, צבעים וחומרים. בשבילי זהו השלב המהנה ביותר. שלב זה נותו לי את האפשרות לשלב בין צבעים, לשנות טקסטורות ולהחליף חומרים עד שאני מקבלת את התוצאה המדויקת ביותר עבורי.

3. הדמיה היפר ריאליסטית: הדמיה היפר ריאליסטית היא הדמיה מרונדרת. לאחר שמוסיפים את כל הפריטים הקטנים כמו ידיות, אקססוריז וגופי תאורה, מתחילים לעבוד על איכות החומרים (לדוגמא השתקפויות, שקיפויות, אור וצל, חספוס וכו׳). כל חומר מקבל הגדרה מדויקת של מרקם, צבע, ותכונו כך שנוצר מערך שלם של מרקמים ריאליסטים. לאחר שסיימנו להלביש את כל החומרים אנו עוברים להלבשת תאורה באופן ריאליסטי. תוכנת הרינדור מאפשרת לנו לכוון את זווית השמש, למקם תאורה מדוייקת כמו תאורת ספוט, ולשלוט על העוצמה, הצבע ופיזור האור. לאחר שסיימנו לקבוע את כל הפרמטרים, נשתמש בתוסף VRAY בכדי לרנדר את הסצינה שבנינו וכך תתקבל הדמיה עם תוצאה מאוד ריאליסטית. הדמיה כזו לוקחת זמן רב ומשאבים יקרים והיא לא חיונית לצורך תכנון הבית, אם כי יש לקוחות שיתעקשו לקבלה כחלק מחבילת העיצוב. מבחינתי השימוש בהדמיה שכזו יכול להסתכם בעיקר לשם פרזנטציות מכירתיות, פרסום, שיווק וכו׳.


לסיכום, ניתן בהחלט לומר שלא תמיד הלקוחות שלי מבינים את חשיבותן של ההדמיות.

נכון, ההדמיות צורכות זמן וכסף, אך הן קריטיות לתכנון נכון ומדויק של הבית. זאת פרבילגיה שמאפשרת לנו לעלות על טעויות תכנון עוד לפני שהן קרו ולתכנן את הבית בצורה אופטימלית.

בנוסף, אני רואה בהדמיות כלי אולטימטיבי לתיאום ציפיות ומניעת אכזבות. עדיף להתווכח מול המחשב אם אנחנו רוצים ספה או שזלונג ולא בחנות הרהיטים. למעצב מאוד קל לראות את הנולד ולדמיין את התוכניות בצורה שלמה עד לפרט האחרון, אך לרוב האנשים זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית. תהליך עיצוב הבית מורכב ממספר צלעות כמו בעלי הבית והמעצב/ת, לכן חשוב שכולם יהיו בדיוק באותו ראש וישדרו על אותו הגל. כשמתדיינים מול הדמיות כבר מתבוננים במשהו מוחשי בניגוד לתוכניות שרק על הנייר. ככל שנקדים להתווכח ולקבל החלטות בשלב מוקדם יותר כך התהליך יהפוך לזורם ושקוף יותר ואין כמו הכלי של ההדמיות בכדי להפוך אותו לברור ביותר.



501 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page